marți, 4 ianuarie 2011

Oana Lorena Filip: „Există un destin pentru fiecare“


Fără să-şi fi planificat vreodată viitorul, Oana a făcut până acum în viaţă de toate: de la design vestimentar până la presă scrisă şi televiziune.

În copilărie, Oana era considerată „băieţoi“ de către partenerii de joacă. Fetiţa nu se dădea în vânt după păpuşi, rochii sau fundiţe, ci mai degrabă alerga pe-afară cot la cot cu băieţii. „Până a mă naşte, ai mei au crezut tot timpul că voi fi băiat. Pe toată perioada sarcinii mama a sperat că al treilea ei copil va fi de sex masculin. Dar a ieşit tot fată, şi de aceea poate eram aşa, mai băieţoasă“, povesteşte tânăra. Nimic nu trăda în copilărie că, peste ani, îşi va deschide o mică afacere în domeniul modei, în special feminină.
Taguri:
* oameni
* portret
* botosani
* destin
* designer
* televiziune

A scris poezii
După terminarea liceului, Lorena a luat contact cu presa scrisă, după ce încă din timpul şcolii a publicat în câteva ziare locale poezii şi câteva mici articole. Nu şi-a propus, însă, să urmeze o carieră în domeniu pentru că şi-ar fi dorit să ajungă avocat, o variantă despre care credea că ar putea să-i aducă multe satisfacţii. După trei ani de studiu la Facultatea de Drept, ea a renunţat la cursuri, principalul motiv fiind lipsa banilor.


„Probabil nu mi-a fost destinat să fiu avocat. Acum nu îmi pare rău, cu atât mai mult cu cât sunt convinsă că există un destin pentru fiecare dintre noi. Şi probabil, destinul meu era altul“, spune Oana. La câţiva ani după ce a încercat colaborări în mai multe domenii, Oana a decis să-şi încerce norocul într-o direcţie nouă, designul vestimentar.


Împreună cu un prieten şi-a deschis un mic atelier de confecţii. „Întotdeauna am fost o fire creativă şi chiar un pic revoluţionară în ceea ce priveşte moda. Aşa că m-am gândit că şi altor fete le-ar plăcea să poarte ceea ce cream eu. După opt ani de activitate în domeniu mi-am dat însă seama că nu îmi rămâne timp aproape deloc pentru viaţa personală. Aveam bani, dar nu mai aveam deloc timp liber, aşa că am hotărât să fac altceva“, îşi aminteşte botoşăneanca.

TV-ul i-a schimbat viaţa
Drept urmare, a ajuns în televiziune. A început prin a realiza emisiuni pe teme sociale şi ulterior a fost reporter pentru una din televiziunile locale din oraş. A descoperit că-i place să lucreze într-un domeniu în care orice zi putea să fie diferită. Rând pe rând a fost voiceover, prezentator, realizator de emisiuni. Nu a uitat însă nici de pasiunea pentru modă şi le-a dat mereu sfaturi colegilor în ceea ce priveşte îmbrăcămintea, ba chiar i-a ajutat la machiaj de câte ori a avut ocazia. „Cred că este ideal atunci când poţi să faci în viaţă ce îţi place. Deocamdată îmi place ce fac, însă nu exclud posibilitatea ca într-o zi să mă apuc de altceva“, a spus în final Oana.

Profil
Născută. 22 iulie 1978, la Botoşani.
Studii. Facultatea de Management Financiar-Contabil, la Iaşi.
Familie. Căsătorită, nu are copii.

Întrebări şi răspunsuri
Cum ai ajuns să lucrezi în televiziune după ce iniţial ţi-ai propus să devii avocat?
Cred că mai degrabă a fost întâmplarea. De fapt, încă din liceu publicam proză şi poezii într-un ziar local, bineînţeles, fără să iau bani pentru asta. Mi-a plăcut întotdeauna provocarea. Cred că aşa am ajuns şi în televiziune, din dorinţa de a vedea de ce sunt în stare.
Dacă ţi-ai dori o nouă schimbare, în ce direcţie ai prefera să te îndrepţi?
E greu de spus. Mi-ar fi plăcut medicina, însă când eram mică am leşinat când un vecin de-al meu şi-a spart capul, aşa că nu aş putea să fiu chirurg de exemplu. Poate m-aş face medic veterinar sau psihiatru, chiar dacă aş avea mult de învăţat pentru a face aşa ceva.

Ce-i place
Îi place mult anotimpul călduros şi soarele în general. Şi-ar dori să trăiască într-un loc în care este numai vară, fără frig şi ploi. Îi plac antichităţile şi lucrurile vechi, în spatele cărora se ascunde o mică poveste. La oameni apreciază cel mai mult naturaleţea.

Ce nu-i place
Nu-i plac făţărnicia, frigul şi oboseala. Detestă persoanele care uzează de jocuri ascunse pentru a-şi face interesele

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu